På Apples event förra veckan, lät man meddela att man kommer att uppdatera priset för iCloud.

Nu är de nya priserna här och det har blivit mer lagringsutrymme för pengarna och det tas tacksamt emot. Jag har idag 20 GB, men med det nya prissättningen får jag mer än det dubbla utrymmet och man kan enkelt upp- och nedgradera sitt utrymme.

När man aktiverar iCloud för första gången så ingår 5GB kostnadsfritt, men för endast 9kr/mån så har man 50 GB. Nu behöver man inte längre snåla på utrymmet och kan bl.a. använda iCloud Drive på det sätt som det är tänkt att användas.

Tidigare pris

  • 5 GB – 0kr
  • 20 GB – 9kr/mån
  • 200 GB – 35kr/mån
  • 500 GB – 89kr/mån
  • 1 TB – 179kr/mån

Nytt pris

  • 5 GB – 0kr
  • 50 GB- 9kr/mån
  • 200 GB – 29kr/mån
  • 1 TB – 89kr/mån

Alla priser inkluderar moms.

Läs mer om Apples nya priser för samtliga länder – support.apple.com/en-us/HT201238
Läs mer om hur du ändrar din lagringsplan – support.apple.com/sv-se/HT201318

Uppdaterat 2015-09-16 17:20

Då det inte riktigt framgår när detta kommer att träda i kraft, så kontaktade jag idag Apple Care support.

De kände inte till att priserna ändrats och hänvisade till att om jag vill ha mer utrymme, får jag betala mer. Upplyste därför agenten jag talade med om deras artikel HT201238. Han kunde då inte svara på mer än vad som stod på sidan, men att det börjar gälla först efter att man släppt iOS 9 ikväll. Då borde priserna i vara uppdaterade med rätt lagringsutrymme i våra iOS-enheter.

Vi får helt enkelt vänta till senare ikväll.

Tagged with:  

3 Responses to Nya priser för utökat lagringsutrymme på iCloud *uppdaterad*

  1. Tomas skriver:

    Är dem nya priserna verkligen igång? Hos mig står det fortfarande 200 GB – 35kr/mån som jag har betalat hela tiden.

    • Jonny skriver:

      Bra fråga. Hittar inget om det gäller från idag för ny användare och om vi gamla användare behöver vänta till nästa brytdatum. Ska kolla upp saken och återkommer.

      Med vänlig hälsning,
      Jonny

    • Jonny skriver:

      Hej igen.

      Jag har nu varit i kontakt med Apple Care support och uppdaterat inlägget med den information jag fick (eller inte fick) från deras support.

      Med vänlig hälsning,
      Jonny

Looking for something?

Use the form below to search the site:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!