Apple_watch_training

Använder du din Apple Watch vid träning, kan det vara en bra idé att kalibrera den.

Anledningen till varför man kan behöva kalibrera sin Apple Watch, är för att precisionen för avstånd och stegmätning förbättras när man inte har tillgång till GPS. Det kan vara när du använder ett löpband eller springer utomhus utan din iPhone. 

Från Apples supportartikel

Kalibrera din Apple Watch

  1. Ta med din iPhone och din Apple Watch till en plan, öppen yta utomhus med bra GPS-mottagning och fri sikt mot himlen.
  2. Kontrollera att Platstjänster är aktiverat. Tryck på Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster på iPhone-enheten.
  3. Kontrollera att Rörelsekalibrering och distans är aktiverat. Tryck på Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster > Systemtjänster på iPhone-enheten.
  4. Håll iPhone-enheten i handen eller bär den i ett armband (helst) eller bälte.
  5. Öppna appen Träning på din Apple Watch och välj Gång, ute eller Löpning, ute.
  6. Välj mål eller välj Öppna. Tryck på Starta.
  7. Gå eller spring i din normala takt i cirka 20 minuter.

Om du inte har tid att avsluta träningen kan du slutföra de 20 minuterna under flera pass. Om du tränar i flera hastigheter ska du kalibrera i 20 minuter för varje hastighet som du går eller springer i. När du går eller springer utomhus med din iPhone och appen Träning fortsätter Apple Watch att kalibrera accelerometern genom att lära sig din steglängd i olika hastigheter.

Om du vill nollställa kalibreringsdata öppnar du appen Watch på din iPhone. Tryck på fliken Min klocka och tryck sedan på Integritetsskydd > Rörelse och motion > Nollställ kalibreringsdata.

Du kan läsa mer om detta i Apple Supportartikel HT204516

Testa gärna Runkeeper. Deras app har även stöd för Apple Watch.

 

Tagged with:  

Comments are closed.

Looking for something?

Use the form below to search the site:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!