Det har gått ett dygn sen iOS 8.3 släpptes och redan har man börjat rapportera om nya buggar.
Den bugg som fått mest uppmärksamhet är att vissa användare (jag inkluderad) inte kan använda Touch ID för att verifiera köp eller hämtningar i App Store. Istället uppmanas man att ange sitt lösenord manuellt och det fungerar som vanligt.
Nu har jag testat med omstart, avaktiverat och aktiverat Touch ID för App Store, men inget löste problemet. Se lösning nedan!
Förmodligen kommer att få se en ny uppdatering av iOS inom kort.
Uppdaterat
Det finns en lösning på problemet eller ska vi kalla det för en tillfällig lösning tills att Apple släpper en ny version av iOS 8.3 med en buggfix.
Gör så här:
- Öppna upp Inställningar på din iPhone eller iPad.
- Gå till Touch ID och lösenkod och ange din upplåsningskod.
- Stäng av Touch ID för iTunes och App Store.
- Klicka på Hemknappen och gå till startskärmen.
- Starta om din enhet (ej hård omstart).
- Lås upp telefonen och gå till Inställningar igen
- Gå till Touch ID och lösenkod och ange din upplåsningskod.
- Aktivera Touch ID för iTunes och App Store.
Efter detta så fungerar åter Touch ID för mig i App Store. 🙂
Jag har problem med internetsdelning från iphone 6 till windows 8 via wifi
Datorn hittar telefonen men kan inte ansluta . Tar jag en gammal dator med XP så funkar det.
Om jag tar en iphone 5 så funkar det med windows 8
Jag kan dock ansluta via kabel från 6:an till windows 8
Hej Stig.
Har du testat att nollställa nätverk på din iPhone? Du hittar den under Inställningar-Allmänt-Nollställ. Där hittar du Nollställ Nätverk och telefonen kommer att starta om och sen kan du försöka igen.
Skulle det inte hjälpa, så kan du testa med tipsen som står under stycket Wi-Fi-Felsökning på Apples supportsidor. https://support.apple.com/sv-se/TS2756
Återkom gärna med resultat.
Med vänlig hälsning,
Jonny
Tack Jonny.
Nollställningen av nätverket var det som behövdes. Funkar alldeles utmärkt nu.
Hälsn Stig
Härligt att höra! 🙂