Nu när jag använder mina AirPods oftare och har använt dem ett tag, kommer bristerna fram och jag blir bara mer och mer irriterad.

Uppspelningen pausas ofta och det gäller i alla appar som jag använder som ljudkälla och på både min iPhone 7 och MacBook PRo. Det är i Apple Music, TuneIn Radio, YouTube, SoundCloud, Aftonbladet m.fl.

Det är precis som att man tar ut en AirPod ur örat och då ska musiken pausa, men problemet är att jag inte tagit ut någon. Har nu stängt av Automatisk öronavkänning, men det hjälpte inte. Jag har ett flertal headset som jag använder via Bluetooth och med dem upplever jag inga som helst problem.

Nästa problem är att helt plötsligt kan ljudet upphöra mina AirPods. De är ansluta och telefonen indikerar att de är uppkopplade. Men när jag trycker på Play, händer inget och sen går den över till paus igen. Startar om telefon, ta bort parkopplingen, ansluter dem på nytt och efter några gånger kommer det åter igång. Det är precis som att mina AirPods hänger sig och det har nu hänt några gånger. Detta är inte heller ett problem som jag upplever med andra headset.

Får bli ett samtal till Apple Support för rådgivning!

Upplever du några problem med dina AirPods?

Uppdaterat 2017-01-24 15:35

Trots samtal till Apple Care, kom vi inte närmare en lösning. Mitt problem kunde verifieras genom att för första gången inträffa under ett samtal. Mina AirPods tappade kontakten ett flertal gånger med telefonen, men indikerade att de var anslutna och vårt samtal fick fortsätta utan dem.

Fick prata med en mycket kompetent person, som verkligen gjorde allt för att lösa mitt problem. Tyvärr går det inte att göra annat än att skicka in dem och få dem utbytta. Där uppstår nästa problem…

Produkten är så ny att Apple själva inte kan skapa en serviceorder. Lite beroende på att inga utbytesenheter finns att tillgå och ingen vet hur de ska hantera reklamationer eller serviceärenden. Ett förslag var att besöka en servicepartner 10 mil enkel resa och be dem skapa ett serviceärende. Att besöka en Apple Store skulle inte hjälpa. Antingen det eller får vi upprätta en ny kontakt om ca 2v och se ifall man då kan skapa en serviceorder.

På fredag ska jag förbi den ort där servicepartnern finns och har förhoppningar om att kunna få dem utbytta inom en rimlig tid.

Forsättning följer…

Tagged with:  

12 Responses to Jag älskar mina AirPods, men nu får det vara nog! *uppdaterad*

  1. Lars Broberg skriver:

    Yes, samma sak händer med mina.
    Stannar musiken i Apple Music, och i podcastappen Castro.
    Jag har också problem med att musiken inte pausar ibland när jag tar ut vänster lur.
    Måste då ta ut höger också, vilket gör att musiken inte startar automatiskt igen.

    • Jonny skriver:

      Det var tråkigt att höra Lars.

      Var i kontakt med Apple Care Support idag och fick tala med en väldigt kompetent kille. Tyvärr hade han inga glada nyheter att förmedla. Ska försöka hinna uppdatera med mer information i mitt inlägg.

      Med vänlig hälsning,
      Jonny

  2. Ted Svensson skriver:

    Nej, känner inte igen problemen. Tråkigt att du svartmålar dem så i artikeln när du sedan i kommentarerna skriver att du är nöjd med dem? Du har troligen fått ett defekt exemplar. Jag är imponerad över vad ingenjörerna kan nu för tiden och är nöjd med mina pods. 🙂

    • Jonny skriver:

      Jag är sjukt nöjd med dem, ifall man bortser från de problem jag upplever. Vilket jag hoppas på att få skriva en uppföljning om efter kontakt med Apple. Ångrar inte mitt köp den minsta lilla och det ser inte som att jag svartmålar dem. Det är problem som bör täckas av garantin. Om jag inte skriver om de problem jag upplever, får jag inte veta om jag är ensam om dem och andra får inte veta vad att det finns andra som har problem. Hittills ser det ut som jag är ensam om problemet, då jag inte hittar någon annan som upplever samma sak.

      Men det är sjukt irriterande problem, det kommer att lösas och jag kommer att återigen bli en glad användare av AirPods. 🙂

      Med vänlig hälsning,
      Jonny

  3. Marcus skriver:

    Känner inte igen det du beskriver.

    • Jonny skriver:

      Skönt att höra och jag tycks vara ensam om problemet. Antingen är det fel på mina öron eller så har mina AirPods stora problem.

      Med vänlig hälsning,
      Jonny

  4. Peter skriver:

    Är väldigt intresserad av att veta hur ärendet går, har beställt men ej fått ett par och funderar på att avboka om detta är ett vanligt problem.

    • Jonny skriver:

      Har inte sett att det skulle vara ett vanligt problem. Om man bortser från mina problem, är jag grymt nöjd.

      Med vänlig hälsning,
      Jonny

  5. Richard skriver:

    Inga problem här, med mina AirPods. Jag tycker att de fungerar fantastiskt bra och för några dagar sedan konstaterade jag till och med att dessa nog var en av de bättre produkterna Apple släppt på mycket länge. De sitter kvar i öronen så pass bra att jag ofta glömmer bort dem och de har aldrig trillat ur trots att detta var ett ständigt problem med Apples gängse EarPods. Förvisso är de begränsade funktionsmässigt – åtminstone reglagemässigt, men klockrena i all sin enkelhet. Ett par saker dock – det är inte alltid man öppnar locket på hörlursetuiet och får fram batteritiden direkt. Det kräver ibland en del öppnande och stängande. Och, Siri på svenska är rena skämtet. Man tycker nog att det bör finnas någon parameter för Siri att förstå ”höj volymen” när detta ändå är det viktigaste man har att säga till Siri. Istället får man svaret; ”… förstår inte vad du menar med hej volymen”.

    • Jonny skriver:

      Håller med dig i mycket.. Det sitter grymt bra i öronen och är inte ett dugg rädd för att tappa dem. Lite störande är att det inte alltid visas batteristatus när man öppnar caset. Siri är en annan historia. Svårt att förstå vissa saker och det går inte söka på engelska ord, när man har svenska. Det kan vara en låt eller ett namn.

      Ska kontakta Apple och se vad de kan göra med mitt problem.

      • Richard skriver:

        Fint, kontakta dem och be dem hälsa Siri från mig… Förmodligen glappar lurarna en aning i dina öron och tvingar fram pausläget. Detta händer för mig när jag somnar med lurarna på och vänder mig på kudden. Å andra sidan slipper jag att bli strypt.

        • Jonny skriver:

          Har stängt av den funktion utan att det blev bättre. Ska hälsa dem att vi gärna ser en förbättring och att hon slutar dra dåliga skämt. 🙂

Looking for something?

Use the form below to search the site:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!